Demokratikus Koalíció 13. kerületi önkormányzati program terve

DK céljai és lehetőségei az önkormányzati választásokon

  • A döntés-előkészítési folyamatok társadalmi bázisának kiszélesítése, civil társadalom mozgósítása:
    • Helyi civil társadalom bevonásával a munkahelyteremtés, gazdasági fejlődés irányának megtalálása, támogatása. Bevonva a helyi gazdasági szereplőket.
    • Helyben lakók szabadidejének eltöltéséhez szükséges szolgáltatások megteremtése a célunk.
    • Település pályázati tevékenységének fejlesztése, a forrásbevonás erősítésével.
    • Helyi hatalom működésének ellenőrzése, döntéshozatali rendszerbe történő bekapcsolódás, bizottsági munkákban történő részvétel, mindez a helyi társadalom és helyi nyilvánosság bevonásával.
  • Érdekképviseleti feladatok ellátása, ügyek felvállalása, képviselete.
    • Országgyűlési képviselőkkel, fővárosi döntéshozókkal kiegészülve még erőteljesebb lehet fellépésünk.
  • Információ áramlásba bekapcsolódva, annak eljuttatásának megszervezése, a választók objektív tájékoztatása újabb feladatunk és lehetőségünk. A kerület érdeklődő lakosaihoz eljuttassuk azokat az ellenzéki valóság alapú híreket, melyek nem foghatók számukra.

Célunk, az élhető település megszervezése

A lakosság elégedettség mérőjén keresztül. Mitől elégedettek a lakók? Van munkájuk, jövedelmük, aktív vagy passzív kikapcsolódási lehetőségük, gördülékeny az ügyintézés, kérdéseikre, szükségleteikre választ illetve megoldást kapnak. Lakótársakkal egymás becsülik, tiszteletben tartják egymást és közösséget alkotnak.

Közösségi támogató rendszer fejlesztése

Nem a szociális ellátó rendszer helyett, hanem azt kiegészítve minden támogatásra/segítségre szoruló emberhez eljussunk.

Középiskolák közösségi szolgálat keretében nyújtott segítségét igénybe lehetne venni.

Legyen kerületünk biztonságos otthona gyerekeinknek, fiataljainknak, időseinknek!

Minden gyermek egyformán fontos – Mi gyermekünk jár az iskolába is!

Az iskolák államosításával az állami iskolákban tanító pedagógusok jelentős bérpótlékoktól estek el, felgyorsult az elvándorlás, a fluktuáció, folyamatos probléma a megfelelő szakembert gárda/tantestület kialakítása és megtartása.

Kiskorúak ellátó rendszerét az állam feldarabolta, kiszakította az önkormányzat rendszeréből, evvel nehezítve az átláthatóságát, vette el az önkormányzati forrásokat.

Fontos nevelési elv a kerületünkben a másság tiszteletének megtanítása: soknemzetiségű kerület, integráció segítése már a bölcsődei időszaktól.

Az oktatás tekintetében az állam rossz gazdája épületeinknek, rosszul bánik humán erőforrásaival. Az önkormányzat szisztematikusan tervezett infrastrukturális fejlesztések leállítása hátrányosan érintette az ide járó gyermeket, a szülők pedig nem értik a tulajdonos, fenntartó, üzemeltető szövevényes kapcsolatát.

Véleményünk szerint a következő 5 évben számos általános iskolai fejlesztést szükséges felvállalni: az új beköltözések miatti lakosság szám megjelenésével újabb igények fognak megjelenni, valamint a szülők a lábukkal döntenek gyermekük jobb oktatási intézményekben való elhelyezéséről, elviszik a 3, 5, 6, 7, 14. kerületek intézményeibe gyermekeiket.

CSALÁDOK, GENERÁCIÓK együttélése (gyerekek, idősek)

  • Gyerekek óvodai, bölcsődei környezetének folyamatos javítása: fejlesztések, férőhely bővítés
  • Idősek segítőhálózatának kialakítása, meglévő fejlesztése
  • Generációk közötti párbeszéd segítése, mentorprogramok: Értelmet az időskornak – családsegítés, gondozási feladatokba történő bevonás.
  • Gyes/gyedről visszatérők segítése a munkaerő piaci reintegrációban
  • Fiatal felnőttek, családosok segítése,
  • 365 napos gyermekintézmények biztosítása.
  • Sportolási lehetőségek biztosítása: gyermek-, ifjúsági-, tömeg- és szeniorsport népszerűsítése.